مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

رودخانه‌های اطراف تهران از مهم‌ترین مناطق تفریحی برای پایتخت‌نشینان به شمار می‌روند. این رودها برای ماهیگیری، پیک نیک در طبیعت و طبیعت‌گردی مناسب هستند. یکی از این رودخانه‌ها، رود شناخته شده و مشهور کرج است که در کناره قسمت‌هایی از جاده چالوس جریان دارد.

رودخانه کرج

همشهری - سعیده مرادی: رود کرج از پر آب‌ترین رودخانه‌های دامنه جنوبی البرز است که در بین دو منطقه بیلقان و دیزین قرار دارد.

رودخانه‌ای تحت حفاظت محیط زیست

رودخانه کرج از کوه کلون بستک در ارتفاعات خرسنگ سرچشمه می‌گیرد، در تمام طول مسیر خود از شیب تند دره‌ها و صخره‌ها عبور می‌کند و در نهایت به دریاچه نمک در نزدیکی شهر قم منتهی می‌شود. این رودخانه از چندین رود سرچشمه می‌گیرد و اصلی‌ترین سر شاخه‌های آن، ولایت رود و وارنگه رود هستند. میزان آب این رودخانه در فصل‌های مختلف در حال تغییر است و از رودهای تامین کننده آب آشامیدنی تهران و البرز و آب کشاورزی مناطق همجوار محسوب می‌شود. رودخانه کرج از سال ۱۳۴۶ هجری شمسی در بین رودخانه‌های تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفت.

ماهیگیری و ورزش‌های آبی

‌این رودخانه پر از ماهی‌های متنوع و رنگارنگ است، به همین دلیل یکی از قطب‌های مهم گردشگری به‌ویژه در شاخه اسپرت توریسم به شمار می‌رود و همه ساله در فصل صید (اواخر بهار تا اواخر تابستان) پذیرای شمار زیادی از گردشگرانی است که به ورزش ماهی‌گیری علاقه دارند. از دیگر تفریحاتی که در این رودخانه طرفدار دارد، ورزش رفتینگ است. رفتینگ در رودخانه کرج بیشتر در فصل بهار انجام می‌شود زیرا در این فصل رود هنوز پرآب است و لذت قایق سواری در آن بیشتر خواهد بود. حاشیه رودخانه کرج فضایی طبیعی و مناسب برای کم زدن و پیک‌نیک است. در محدوده اطراف رودخانه کرج به دلیل وجود آب کافی گیاهان زیادی وجود دارند و حدود ۱۱۰۰ گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده است.

موقعیت: ۴۲ کیلومتری شمال شرق کرج

چطور برویم: از اتوبان شهید لشکری یا اتوبان تهران- کرج و اتوبان تهران شمال خود را به جاده چالوس برسانید. از منطقه گچسر گذر کنید تا به رودخانه کرج برسید.

طول رودخانه: ۹۰ کیلومتر

جاذبه‌های اطراف: سد امیرکبیر، غار یخ مراد، آبشار هفت چشمه، روستاهای سرسبز و ...

گذران فراغت و تجربه هیجان در رودخانه کرج

کد خبر 861870
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha